1.23.2010

Strasburg: Noel Pazarı

Kışın avrupa'da en çok sevgiğim şeylerden birtanesi de Noel Pazarlarını elimden geldiğince gezmek. Yerel standları gezmek, sıcak şaraplardan tatmak, churros yemek ( bir nevi uzun tulumba tatlısına benze birşey) ve farklı kültürlere ait olan tatlaı tatmak en vazgeçilmez şey benim için.


2 senedir Lozan ve Montreux'deki noel pazarlarını arkadaşlarımla geziyorduk ve bu sene Avrupa'daki son senem olduğu için ( belli de olmaz ama..) aklıma tek bir yer vardı: Avrupa'nin en buyuk Noel pazarlarından biri,Strasbourg Noel Pazarı. Ve sonunda uzun bir araba yolcuşuğundan sonra kendimi dondurucu olan Strasbourg'da buldum.

Strasbourg Fransa'nın kuzeyinde bulunuyor ve şehre girer girmez alman mimarisinin etkilerini görüyorsunuz. Bu şehir Alsace bölgesinin başkenti olarak sayılıyor ve Alsace yöresinin en güzel tatlarını tadabiliyorsunuz.

Gelelim Noel Pazarına :)

Aman tanrım! çok kalabalık, çok soğuk ve herkesin kafasında Leylek şapkası var.. çok enteresan bir yer burası. 2009 Marché de Noel'in onur konuğu Rusya.. etrafta güzel Rus kızları arıyoruz :) ama karşımıza sadece 3-4 kişi çıkıyor.

Burası gerçektende çok büyük ve etrafta noel hediyelerini seçen bir çok insan var. Bizde onlar gibi bu telaşa kendinizi kaptırıp bir oraya bir buraya bakmaya, yeni şeyler tatmaya çalışıyoruz.. Ne yapalım.. bu büyük pazarda sadece 4 saatimiz var:)

Etrafta bir çok yemek standı var. Bunların en mehşurları krep, bretzel ve sıcak şarap standları. Ben ilk defa burada birşe gördüm: Sıcak beyaz şarap ve sıcak elma & Portakal suyu. Bunları denemedim ama alkol kullanmayan insanları düşünmeleri gerçekten de çok güzel :)

Sokaklar boyunca ilerledikçe etrafımızı değişik yemek standları sarıyor. Özellikle de çikolataya batırılmış meyve parçaları en çok popüler olanlar.

Starsbourg noel pazarını burada kelimelerle anlatmak çok istemiyorum.Burayı fotograflarla anlatmanın daha iyi olduğunu düşünüyorum ve sizi Strasbourg Noel Pazar'ı Fotograflarına davet ediyorum....

No comments: