1.23.2010

It's tea Time!!! Avrupada'ki Tea Shop adresleri


Evet evet bu soğuk havalarda böye içimizi ısıtacak, bizi rahatlatacak,şifa verecek çaylara ihtiyacimiz var.
Ben son 3 senedir gercekten de bir çay delisi oldum :) Lozan'a geldim geleli arkadaşlarım benim çay karışımlarıma bayılıyor ve bana neredeyse her hafta değişik çaylar yapmam için ilham veriyorlar.

Havalar soğuk olunca, arkadaşlarımı eve toplayıp onlarla Tea Time PArty yapmaya bayılıyorum. Hatta bizim bu çay sevdamız sadece kışları değil, sıcak yaz akşamlarında bile devam ediyor.

Her gittiğim ülkeden, şehirden değişik çaylar almaya, hatta değişik kültürlerdeki insanlardan ogrendigim çay tariflerini denemeye bayılıyorum. sitede size Masala Çay tarifini verecegim ama öncesinde farkli ülkelerde tattığım ve buldugum çay dükkanlarının isimlerini vermek istiyorum.

Her şey Mariage Freres'le başladı. Bu dükkani ben Deniz sayesinde keşfettim ve o gün bu gündür kendimizi aromali çaylara adadık :)

Mariage Freres Fransa'nin 1854'ten beri hem Fransizlara hem de çay sevenlere eşsiz çaylar satan bir dükkani. Paris'te bir cok dükkani var. Neredeyse her sezon yeni çaylar vitrindeki yerlerini alıyor. Burada dünya'nın her yerinden gelen çayları bulabilirsiniz. Bence buraya gitmeden önce mutlaka internet sitesine bir göz atın cunku burası ÇAY cenneti :)




Gelelim Fransa'daki 2. adresimize: Palais des thés (Çay cenneti demek ) Ben bu dükkani Strasbourg'da keşfettim ama öncesinde Lozan'da ve Fransa'daki marketlerde de görmüştüm. Yine bu çay merkezi kendine has bir çok aromali çayi bünyesinde bulunduruyor. Strasbourg'daki dükkan çok küçüktü ama içeride bir çok çay çeşidi vardı. Hatta hemen girişte bize Hammam adlı çaydan ikram ettiler :) Hammam çayı Turk damak tadından esinlenerek harmanlanmış bir çay. Ana olarak yeşil çayle birlikte gül yaprakları, kırmızı meyveler ve limon çiçeğiyle harmanlanmış olan bir çay. Ben çok begenmedim ama yolu düşen olursa mutlaka denemeden dönmeyim :)

Son adresim Lozan'daki ve neredeyse Isvicre'deki Tekoe! Yine diger çay dükkanları gibi bunda da birçok değişik çaylar bulabilirsiniz. Aynı zamanda dükkanda bir cok çay yapım setleri ve çok şeker çay bardakları bulunuyor :)Buraya gidecekler için tavsiyem mutlaka ama mutlaka : " Goodnight kiss" adlı çaydan almaları.Yatmadan önce gerçektende insanı rahatlatan bir tadı var :)

Ben elimden geldigi kadar çay yapım malzemesi toplamaya çalışıyorum. Suana kadar en severek aldığım ve kullanmaya kıyamadıgım çay setim Bodum'dan. Gercektende çay meraklısı olan herkese Bodum'a bakmalarını tavsiye ederim.

Yeni çay keşif adreslerimde görüşmek üzere :)

No comments: