1.17.2010

Paris & Falafel cennetine yolculuk

























Eğer yolunuz bir gün Paris'e düşerse ve pazar gününüzü farklı bir şekilde değerlendirmek isterseniz size iyi bir önerim var: İsrail mutfaginin mehşur yemeği - FALAFEL!!!!

Peki nerede yenir bu Falafel, nedir bu şey?
Falafel ni nevi nohut köftesi ve içinde sarımsak, maydanoz fln var. tarif herkese göre değişebiliyor hatta kimileri Hint, Lübnan spesyalitesi olarak da söylüyor. Ben onu bunu bilmem:) ben bu yemeği İsrail mutfağının bir yemeği olarak size sunmak istiyorum!

Paris'te nerede yenir? Pazar günleri Paris'in en kalabalık sokaklarından biri Rue des écouffes! Burası yahudi cemaatinin ve bir sürü turistin olduğu bir yer! Etrafta yahudi mutfağına ait olan bir çok değişik emeği tadabileceğiniz cafe ve pastaneler var! Sokak çok haraketli... sokakta bir çok değişik butikler, 2.el giysi dükkanı, ve şu mehşur Falafelciler var.
En ünlü Falafelcinin adı : L'As du Falafel. Kapısında deli gibi bir kuyruk var, en azından 20dk kuyrukta beklemeniz gerekiyor. ben burada yiyemedim ama tam karşısındaki yine onun kadar mehşur olan bir yerden yedim. Tadı çok güzeldi ama açıkçası içindeki sarımsak oranı biraz fazla geldi bana :) Falafeli pita ekmeğine benzeyen bir ekmeğe koyuyorlar ve içine bir çok salata & garniür koyduruorsunuz ve finali ise tahin sosuyla yapıyorlar:) İLGİNÇ!!!

3 comments:

Unknown said...

Paris’e gittim fakat keşke bu yazınızı daha önceden okumuş olsaydım. Şimdi çok merak ettim açıkçası. İstanbul’da falafelci ne yazık ki çok az. Burada tek güvenebildiğim yer Upper West Side Falafel. Mecidiyeköy’deki Cevahir AVM içerisinde. Yaklaşık 1 senedir hizmet veriyorlar ve açıkçası yurtdışındaki falafele en yakın burası yapıyor. Daha önceden falafeli denemeyenlere de burayı öneriyorum. Başka yerlerde deneyerek ağzınızın tadını bozmayın.

Pinpine said...

:) evet keşke deneme şansınız olsaymış ama olsun bir dahaki sefere diyelim.
taksimde de arkadaşlarım falafel yapan bir mekandan bahsediyorlardı.. adını bulursam mutlaka paylaşırım.

Unknown said...

Merhabalar,
Paris’e gittim fakat keşke bu yazınızı daha önceden okumuş olsaydım. Şimdi çok merak ettim açıkçası. İstanbul’da falafelci ne yazık ki çok az. Burada tek güvenebildiğim yer Upper West Side Falafel. Mecidiyeköy’deki Cevahir AVM içerisinde. Yaklaşık 1 senedir hizmet veriyorlar ve açıkçası yurtdışındaki falafele en yakın burası yapıyor. Daha önceden falafeli denemeyenlere de burayı öneriyorum. Başka yerlerde deneyerek ağzınızın tadını bozmayın.