1.27.2010

Bira & Patates & Midye klasiği : Léon de Bruxelles- Paris !






Léon de :Bruxelles



















Gecen yaz Haziran ayinda uzu süredir beklediğim Paris seyahatimi gercekleştirdim. Bu tatile başlamadan once kendime tek bir hedef belirlemistim : yeni yeni şeyler tatmak, gördüğüm, işittiğim restoran ya da cafelere girmek ve içerideki muhteşem lezettlere kendimi bırakmak ☺

İşte… Mideye delisi her insanin kendisini bulduğu ve içeriden çıkmak istemediği şu mehşur Léon’dayim ☺ Burasi midye yemek isteyenlerin en uğrak yeri. Fransa’da çok taninan ve lezzetleriyle çok ünlü olan bir yer. Ben Champs-Elysée’deki yerlerine gittim ve Paris’te birçok noktada bu restoranları bulabilirsiniz.

2009 yılında bu ünlü restoran Paris’teki 20. Yılını kutladı ve 1893’ten beri ise Brüksel'in ünlü lezzet noktalarından biri olmayı başarmış.

Gelelim menüye… menu de birbirinden farklı birçok mideye seçeneği var. Bizim Turkiye’de çok fazla rastlayamadigimiz bir şekilde… yani midyeler büyük tencerelerin içinde servis edilior ve içlerinde birçok farklı sosla tatlandırılıyor. Mesela ben krema, maydanoz ve kereviz sapından oluşan bir sos içindeki midyeleri yedim ve gerçekten de çok güzeldi.
Buradaki en önemli kural elle yemek yemek ☺ Büyük tencerelerde sunulan midyeleri çatal ve bıçakla yemek imkansız !!! Ayrica porsiyonlar çok ama çok büyük ve bira ve patates midyeyle birlikte servis ediliyor !. yamm..yamm…

Bu mekana gidecek olanlara tavsiyem çok ama çok aç gidin. Hatta bütün gün Paris’te deli gibi gezdikten sonra burada yemek yiyin tatlı olarak da çevredeki o muhteşem dondurmacilardan birinde mangolu dondurma yiyip Paris sokaklarindaki yürüyüşlerinize devam edin ☺


 ( Not: bu sene bir arkadaşım tavsiyem üzerine buraya uğradı ve sağolsun benim için fotoğraf çekti, yukarıda sizlerle paylaşıyorum.Fotoğraflar için  Teşekkürler Baturay!!)