2.18.2010

Yeni Lezzetler tatmak, bir de üstüne Ceyrek asirlik insan olmak..

12 Şubat günü 25. yaş doğum günümü Lozan'da ailemden uzak, arkadaşlarimla kutladim. Bu dogum gunum gercekten de cok farklıydı. Hayatimda daha önce tatmadığım yemeklerden tadıp, arkadaslarımla çok guzel vakit gecirdim. Neredeyse 4 gun üst üste dogum gunu kutlamıs oldum :) Bu yaşıma galiba biraz şansli olarak mi giriyorum ne?..

Gecen seneki dogum gunlerimin tersine bu sene farkli birseyler yapalim diye dusunduk. Doğum gunumun ilk günün de en yakin arkadaslarimla Lozan'da Tunus muftagini kesfetmeye karar verdik. Bu zamana kadar Lubnan mutfagini tatmistim ama Tunus mutfagi benim icin bir ilk olacakti.

Bu restorana gitmeden önce kısa bir arastirma yaptim. Tunus mutfagi bizim Turk mutfagina benzer bir yapiya sahip. Bizim gibi et ve sebze ağırlıklı olan bu mutfak da bir sürü meze, kebap ve sulu yemek çeşitleri bulunmakta. Asıl en bilinen ve avrupa'da favori olan yemekleri Tagine( tajin) ve Couscous (kuskus) olduğunu öğrendim ve bir an önce bu lezzetleri tatmak icin Lozan'daki "Au couscous" adlı restoranda rezervasyon yaptirdim.

Mekan çok da abartılı olmayan "orientale" stilde dizayn edilmisti. Acıkcasi dekorasyon bence çok daha iyi olabilirdi ama yedigimiz yemekler o kadar guzeldi ki biz dekorasyona takılıp kalmadık bile :)



Gelelim neler yedigimize. Ben tabiki de şu mehşur Couscous'u tercih ettim. Couscous bizim bildiğimiz kuskus makarnası gibi birşey değil. Bu daha çok bizim ince bulgura benzeyen bir yemek. Ayrıca pişirilme bakımından bizim alışık olduğumuz yöntemlerle hazırlanmıyor. Kuskusu hazırlamak icin özel el yapımı çömleklerde buharlı bir yöntemle pişiriyorlar. Genelde kuskus bol et ve sebzeden oluşan bir karışımla servis ediliyor. Kuskusu ıslatmak ve lezzetini arttırmak için genelde yemekle beraber sebze ve et suyu geliyor. Yemeğinizi daha da lezzetlendirmek için bir kaşık bu sudan koymaniz gerekiyor.
Benim yediğim kuskus koyun eti parçalı olan kuskustu ve gerçekten de çok güzeldi. Diğer arkadaşlarım köfteli kuskusu tercih etti ki bence o daha da güzeldi :)



Tunus mutfaginin ikinci önemli yemegi Tagine ( Tajin). Kuzey afrika ülkelerinin mutfaklarında kullandıkları ortak bir kavram. Tagine adını yemeğin yapıldığı kaptan alan bir yemek. Ters huni şeklinde ve toprak seramikten oluşan bir servis tabağı olan tagine, İçine sıcak sulu yemek ve kuskus konularak servis ediliyor. Biz daha bu yemekten tatmadik ama yan masadaki yemegi bayag bir inceleme şansı elde ettik!!

Gelelim size bahstemek istedigim üçüncü tunus lezzetine: Merguez. Ben buna bayıldım! Merguez bol baharattan yapılmış olan bir sosis çeşidi. Bizim sucuk tadında olup bildiğimiz sosis kalınlığından daha ince olan bir et. Genelde kuskusun yanında veriliyor ve gerçekten de çok lezzetli.

No comments: