2.20.2010

3/4 Doğum günün notlarim..


Yok yok hala bitmedi anlatacaklarim... dedim ya 25. yaş anısına 4 gün 4 gece kutladim doğum günümü...

Doğum günümün 3 günü yine ikinci ailem olan Italyan Elisa ve ailesiyle La Neuveville kasabasında geçti. Elisa'lar 200 senelik bir evde oturuyorlar :) şaka gibi değil mi? bu eve ilk geldiğimde 200 senelik olduğunu duyunca çok şaşırmıştım. Hatta aramizda acaba burada hayaletler var mıdır diye de düşünmedik değil :) 200 senelik bu ev kasabanın tam merkezinde. Aslında ev eskiden bir restoranmış, ve şuan ev haline getirilmiş. Zaten eve girdiğinizde o muhteşem italyan yemeklerinin kokusu ve evin konumu sizi bir restorandaymışsınız hissi veriyor.

Bu evi çok seviyorum :) Düşünsenize eviniz eskiden bir restoran ve şuan içinde siz yaşıyosunuz. Bir de Elisa'nın annesi o muhteşem yemekleri yapınca... uff...insan buradan ayrılmak hiç ama hiç istemiyor.

Elisa'nin annesi 25 yaşım için bana özel bir yemek yapacağını söylediğinde içim içime sığmadı ve merakla öğlen yemeği için neler yiyeceğimizi anlatmaya başladı..

Yupiieeeeee yine değişik birşey tadacağım :) Ne mi??? "fondue bourguignonne".

Fondü mü... yine mi peynir?? lütfen yine peynir olmasın lütfen... :)

Fondue bourguignonne, ismini hiç ama hiç duymadım. Bu yemeğin peynir yerine et olduğunu duyunca çok sevindim ve kendimi yine mutfakta buldum!!



Elisa'nın annesi muhtesem bir insan. Sabah 4'te kalkıp bize et ile birlikte yememiz için evde 4 çeşit mayonez yapmış: sade & sarımsaklı & kokteyl sos & maydanozlu! Ileriki günlerde mutlaka bu mayonezin tarifini almak ve buradan sizinle paylaşmak istiyorum.Mayonezlerin yanı sıra yine fondüye eşlik edecek olan bir çok salata yapmış kadincagiz...Havuç salatası & Arpa Salatası & Yeşillikler & domates salatası & patates salatası.. :)








Gelelim Fondümüze... Fondue bourguignonne özel bir fondü tenceresine kızgın yağ konularak servis edilen bir yemek. Tabağınıza pişmemiş et parçalarını, fondü çatalına batırıp kızgın yağın içine koyuyorsunuz ve etin pişmesini bekliyorsunuz. Genelde mayonezli sosların eşliğinde yenen bu yemek bence muhteşem birşey. Peynirli fondünün aksine daha rahat yenilen bu yemek benim doğum günüm 3 gününde gerçektende çok güzel bir süpriz oldu.


5 comments:

little drop of poison said...

oh afiyet olsun şekerim! :)

little drop of poison said...

aaaa bi de pinoşcumm blogunun yeni hali çok güzel olmuş :) tam seni anlatıyo resim bence eheh.. sürekli ilginç yemeklerini beklioruz :)

Pinpine said...

cnm cok saol :) haftaya Andalucia yemekleriyle ve Flamenkoyla geliyorum!! :) buradaki Ispanyollardan bayag birsey ogrenecegim gibi duruyor.

little drop of poison said...

4/4 nerde??? :)

little drop of poison said...

4/4 nerde??? :)