2.20.2010

2/4 Dogum günü notlarim..


Dedim ya bu sene dogum gunumu tam 4 gun 4 gece kutladim :)
dogum gunumun ikinci gununde Italyan kankam Elisa'nın evine kalmaya gittim. Ailesinin bana bircok dogum gunu suprizi vardı. Cuma aksami eve gec donmus bir dogum gunu cocugu olarak, ertesi gün oglen 12'de dağ evindeki bir ciflikte fondu yemege davetli oldugumuzu duyunca acikcasi sok oldum. Neden mi..? Buyrun anlatayım...

Fondu gercektende ama gercekten de cok agir bir yemek. Hele gec yatıp gec kalkan bir insanin maksimum oglen 3-4 te yemesi gereken bir yemek. Ama ben ne yazik ki bunu oglen tam 12'de yemek zorunda kaldım :)

Sabah 9.30'da Lozan'dan yola cikip Bern Kantonundaki La Neuveville kasabasının sırtlarında bulunan büyük bir ciftlige gittik. Gittigimiz aile bu yörenin eski ailelerinden ve 100% Isvicre'li olan insanlardı :) 100% diyorum çünkü Isvicre'de 100% Isvicreli bulmak ve tanımak gercekten de zor olan birsey.. neyse ben size bu çiftliği anlatmaya calisayım.

Ciftlik cok buyuk ve aile senelerdir burada süt & peynir & hayvan yetistiriciligi yapiyorlar. Gittigim bu yerde neredeyse 99 tane inek vardı :) Inanin bana sabahın köründe bu kadar inegi gormek ve onların kokusunu duymak insanın midesini cok ama cok kaldiriyor... Ama yine de Isvicre'ye gelip yerel bir ailenin evine hele hele bu işle ugrasan bir aile ile tanısmak benim icin cok ama cok eglenceli ve guzeldi.




Eve vardigimizda evin babasi geleneksel olan domuz sosisi yapim isiyle ugrasıyordu :) sabah sabah midem kaldirmadigi icin onların yanına gitmeyi tercih etmedim ve evin en sevdigim mekanına yani mutfaga gidip, evin annesiyle ( 75 yaşında :) konusmaya ve fonduyu hazırlamaya basladik.

Fotografta da goruldugu gibi fondu peynirini önceden hazır olan şekilde almadık. Bu aldigimiz peynir gercektende cok özel ve muhtesem lezzetli olan bir peynirdi. Yine Italyan kankam sayesinde keşfettiğimiz bu peynir yemekte herkesi büyüledi. Fondü'yü yapmak icin beyaz şarabı, muskatı, sarımsagi ve gizli maddemizi ( bunu sır gibi saklıyoruz...bu madde fondü peynirine muhtesem bir kıvam veriyor) hazırlayıp ve Elisa ile evin kızları olarak fondü yapımına başladık. Ben giderek bu fondü işini sevmeye başladım, :) artık Elisa kadar güzel fondü yapmayı ögrendim... Yuppie!





Sonunda masamiz hazır...Şarabımız, ekmegimiz, patateslerimiz ve kirch (kirş) bizi bekliyor...

Bu yemekte beni şaşırtan birşeylerden biri de Isvicre'li teyzenin bize fondü yanında Ananas ikram etmesi oldu. Fondü yerken bunalma ihtimaliniz yüksek oldugu için arada ananas yiyip içinizi ferahlatıyorsunuz :)

Günün sonu: Lezzet süperdi.. Ortam cok sıcakti ama fondu çok ama çok ağır geldi sabah sabah :) Isvicre'li bir aile ile 25.yaş günümün ikinci gününü geçirmek güzel bir anı oldu benim için...

Ee.. yarin ne yiyoruzzz?? :)

No comments: