2.27.2010

4/4 Doğum günü notlarım..







Sonunda doğum günümün son 4. günün anlatabileceğim.

son gün yani pazartesi günü italyan ve ispanyol ev arklarımla kız kıza Lavey Les Bains'e yani dağların yamacındaki termal kaplıcalara gittik :)



Italyan kankam doğum günüm için bana masaj ve kaplıcalardan olusan bir paket hediye edince ilk başta şaşırdım ama neden olmasın... denemek gerek dedik ve kendimizi termal kaplıcalara attık!

Valais kantonunda bulunan ve etrafı dağlarla çevrili olan bir yer olan bu tesis yaz kış birçok turisti ağırlıyor. Yazın heryer yemeyeşil ve kışları ise karlarla kaplı dağlarla çevrili oluyor. Havası Isviçre'nin her yerinde olduğu gibi çok temiz,sakin..

Tesis çok büyük bir alandan oluşuyor ve içinde hotel & resto & medical center bulunduruyor. Genelde kaplıcalar denildi mi aklımıza yaşlıların "şifa" bulmak için gittiği ve günlerini mutlu mesut geçirdikleri bir yer geliyor ama burası böyle değil :)

Pazartesi olmasına rağmen içeride Fransa'dan gelen birçok çift ( 14subat ertesi olduğu için havuz içinde bir çok çift vardı!!!), gençler ve tabiki de yaşlılar vardı!

Üstümüzü değiştirdikten sonra kendimizi termal sularda bulduk... Hava şansımıza çok güzeldi ve dışarıda bizi bekleyen koskoca bir termal havuz vardı.




Karlarla kaplı dağ manzarasında termal sularda ( yaklaşık 25C) suda yüzmek ve kafamdaki bütün sorunlari atmak çok iyi geldi bana. Özelliklede havuzun içindeki yataga benzer yerler çok ama çok hoştu.

yaklaşık olarak 3 saat boyunca dışarıdaki havuzda yüzdükten sonra benim asıl doğum günü hediyem olan masaja geldi sıra.. Loumi loumi masajını hediye aldım ve bunun havai usulü olduğunu orada öğrendim :)

Kız kıza geçirdiğimiz ve doğum günümün 4.günü olan bu son günde gercekten de çok eğlendim. Termal tesisler gerçekten de Isvicre'de keşfedilmesi gereken yerler.. Unutmayın bu mekanlara sadece yaşlılar gitmiyor. Eger yolunuz bir gün Isviçre'ye düşerse... kaldığınız mekana yakın bir termal tesis var mı yok mu mutlaka araştırın :) benden söylemesi...

Artık doğum günleri bitti..

Tez... dersler... Isvicre'deki son aylar beni bekliyor...

Umarım bu senem çok ama çok çok güzel geçer :) Daha yapacaklaım var bu ülkede..

No comments: