3.26.2010

Paskalya zamani geliyor!!





Bu sene ilk defa paskalya tatilimi Lozan'da geçireceğim. Genelde bu zamana kadar önüme gecen bütün tatil fırsatlarını şans bilip Turkiye'ye döndüm ama bu sene hersey biraz farklı olacak.

Paskalya'yı ikinci ailem olan Italyan arkadasim ve ailesiyle gecirecegim. Onların kültürlerini, paskalya geleneklerini görmek ve Paskalya için neler yediklerini tatmak için sabırsızlıkla bekliyorum :)


Daha paskalyaya cok var yani nereden baksan 1 hafta var ama ben şimdiden arkaslarımdan bu gunlerde neler yapılır?? Ne yenir ne içilir diye sormaya başladım.

Peki paskalya nedir? Neden önemlidir? :) Hemen taze taze bilgilerimi sizlere aktarayım!

Paskalya hristiyanlar için çok önemli olan ve mart ayının sonu nisan'in başında kutlanır. Tam 3 gün boyunca Hz. Isa'nın çarmıha gerilmesi, ölmesi ve dirilmesinin kutlandığı öenmli dini gunlerdir. Genelde ilk günler italyan arkadasimin anlattigina göre kilisedeki Haçlar mor bir örtüyle kaplanır ve Isa'nın öldügü gun sayılan günde bu mor örtü açılır ve ayinler devam eder.

Açıkçası çok fazla bir bilgim olmadığı için size UzmanTv linkini tavsiye edeceğim.
Ben asil seremonilerin nasıl olacagina, neler yenilecegiyle ilgilendigim için size haftaya bayag bol bol anlatacaklarım olacak :)

Artık haftaya Italyan bir aileyle gecirdigim Paskalya maceramı anlatacagim.

:)

No comments: