3.28.2010

6. Versoix Çikolata Festivali!!!!!!




Hayatında çikolata sevmeyen çok az kişi vardır sanırım. Onu kim sevmez ki... mutlu anları tatlandıran, depresif zamanı anlamlandıran efsanevi yiyecek: ÇIKOLATA!!!

Gecenlerde Versoix'da ( Leman gölnn yakınlarında bir kasabada) 6.sı düzenlenecek olan ve degüstasyonun da yapılabileceği Çikolata festivali ilanını görünce içimden : "işte tam da aradığım buydu" dedim. Bütün cumartesi günümü bu muhteşem festivale ayırmak için düştüm yollara...

Bütün gün boyunca çikolatadan yapılan birçok şeyi tadacagim ve alacagim bu festivale giderken yolda kötü bir olaya tanıklık ettim..



Trenle festival alanına gelmemize 10dk kala Coppet garında bir genç kendini tren raylarına fırlatmış, intihar etmiş.. Tren sorumlusu tarafından yapılan anonsla anladığımız bu olay beni çok etkiledi.. Bir an için trendekilerin ne düşündüğünü, neler konuştuğunu dinledim ve ne kadarda olağan birşeymiş gibi karşıladıklarını duyunca bir garip oldum. eve geldim ve internette bir araştırma yaptım ve gördüm ki neredeyse Isviçre'de günde 4 kişi intihar ediyormuş. Şaka gibi.. nasil yani? 4 kişi.. zaten topu topu kaç kişi var ki burada??

Neyse olayın detayına girmeyeceğim...Festivalin EN'lerinden bahsedip bu güzel günün anılarını sonlandıracağım.


Bu üzücü anonstan sonra trenim festival alanına yani çikolata cennetine geldi. 6.sı düzenlenen bu festival'de yerli yabancı bir çok çikolata üreticisi yer alıyordu. Paskalyanın yaklaştığı bu günlerde ana tema tabiki de dev çikolata tavşan ve yumurtalardı.

Etraf standlardaki çikolataları tatmak isteyen bir çok çikolata severle doluydu. Standlar rengarek ve farklı tatlardan oluşan muhteşem çikolatalarla insana: "Beni allllllll beni alllll" diyordu sanki.

Size ortamı çikolatarın fotograflarıyla anlatmak çok istiyorum o yüzden uzun uzun yazmayacagim. Ama yine de festivaldeki En'lerden bahsetmek gerek.

En çok Coppet'de bulunan La fontaine adindaki yerel çikolatacının el yapımı frambuazlı çikolatası ile Neuchatel'li çikolatacının pembe şaraplı çikolatasını begendim! Aman tanrım süperdi!!

En güzel stand Lozan'da bulunan David'in standıydı. Fotograflardan da göreceğiniz gibi muhtesem şekilli çikolatalar vardı :) yummyyyy
En garip tatlı çikolata TUZlu çikolataydı :) garip ama güzel...bence bulursanız deneyin
En severek aldığım şey ise Frambuazlı çikolata ezmesiydi :)

Neyse.. artık sizi fotograflarla yalnız bırakıyorum... Afiyet olsun :)

No comments: