3.19.2010

Fıkra Gibi Anılar... Kültürlerarası diyalog !! Işte buna bayılıyorum…





Farklı kültürlerden insanlarla konuşmaya, onları kendi kültürel kimlikleri içinde tanımaya ve anlamaya bayılıyorum. Uzun bir süredir hep yabancı kültürlerden insanlarla yaşamaya, sosyalleşmeye alıştığımdan kendi çapımda çok güzel gözlemler ve analizler yapmaya başladım. Yer yer kendi kültürümle karşılaştırmalar yaptım, ortak ve farklı noktaları bulmaya çalıştım.

Yaklaşık 2 senedir dort kişinin ortak yaşadığı bir ögrenci yurdunda kalıyorum. O kadar farklı kültürlerdeki insanlarla yaşamaya alıştım ki anlatamam… her gecen gün çevremdeki yabancı arkadaşlarımdan onların kültürleri hakkında bir çok şey öğreniyorum ve o kadar güzel değişik şeyler ortaya çıkıyor ki… aklıma gelen, karşılaştığım değişik olaylar oldukça blogumda paylaşmak istiyorum.

Mesela bugun bolivya ve Valencia üzerine çok değişik şeyler öğrendim. Bir bolivyalı arkadaşımız bize bolivya’da insanlara çok farklı isimler takıldığını söyledi..
Hımm.. ne kadar farklı olabilir ki dedik ama duyunca gercekten de çok şaşırdık.



Bolivyada insanlar günümüzde moda olan kelimeleri çocuklarına verirlermiş. Örneğin bolivya toplumunda çocuğunun ismini Internet koymak doğal birşey gibi karşılanıyormuş. ☺ düşünsenize… çocuğunuzun ismini « ADLS, wi-fi ya da FACEBOOK koyuyorsunuz ☺ Yok artık daha neler…

No comments: