3.07.2010

Japon Impact- Farkli bir pazar günü macerası...



Lozan'a geldim geleli pazar günleri kendimi evden dışarı atmaya, kapalı kapılar arasında kalmamaya calisiyorum. Genelde ya kendimi göl kenarinda buluyorum ya da arkadaslarımla dışarıda pazar gününün o kasvetli havasindan arınmak için birşeyler yapıyor oluyorum.. pazartesi gününe daha formda başlamak için kısacası pazar gününü dolu dolu geçirmek istiyorum..

Hava buz gibi lozan'da.. saat öglen iki.. evde kimse yok ve ben kendi kendime bugün neler yapsam yapsam yapsam diye düşünüyorum. Aklıma metroda gördüğüm Japon ımpact etkinliği geliyor ve hemen hazırlanıp yollara düşüyorum..

Kapıdan biletimi alıp, etkinliğin olduğu alana giriyorum.. VE Aman Allahım bu insanlar da ne böyle:)



Japon Impact Epfl universitesinin bu sene japon kültürünü tanıtmak amacıyla düzenlediği bir organizasyon.Organizasyon dahilinde Japon kültürüne ait bir çok etkinliğin düzenleneceği söyleniyor: origami, Şiatsu masaj yöntemleri, manga çizim kursları, çay tadım alanları vs...

Bütün bu etkinlikleri merakla keşfetmek için merdivenlerden çıkıyorum... çıkıyorum ve karşıma saçları pembe tokalarla süslü, altında mor fırfırlı eteği olan ve gözlerinde yeşil makyajı olan bir kız çıkıyor. Tamam hoş.. ee japon kültürüne ait bir bu mu var deyip etrafı incelemeye başlıyorum.

Etrafımı Mangadan ya Comic Bookslardan çıkmış bir çok garip insan sarıyor. Aralarında tek tük de olsa normal giyinen ya da onlara göre anormal giyinen bir benmişim gibi hissediyorum.

Köşelerde elinde gitarı olan ve manga-anime karakterleri gibi giyinmiş bir çok insan görüyorum. Lozan'da bu kadar mangaya meraklı olan, bu kadar ilginç kıyafetleri olan kişileri görmek beni şaşırtıyor ve koridorlar boyunca ilerlemeye başlıyorum.
İlerledikçe açıkçası hayal kırıklıgına ugruyorum. Her taraf garip ve enteresan kıyafetli kişilerle dolu... rengarenk peruklu kişiler..yüksek topuklu ayakkabılar ve liseli kız modelinde bir çok kişi etrafımda dolanıyor. Japon kültürü sanki sadece anime'den oluşuyor izlenimi vermişler. Tamam masaj sanatını tanıtan ya da japon çiçek tasarımı workshopları fln vardı ama ben cok memnun kalmadim. Belki daha farklı seyler bekliyordum.. napalım olmadı :)

İçim bunalıyor ve kendimi dışarı atıyorum.. tamam iyi hoş güzel ama bir saatten sonra bu "garip" kıyafetli insanlar beni sıkıyor :)

Hayatının her bir dakikasina farklı birşeyler sıkıştırmayı isteyen ve %50 bunu başaran biri olarak bu alternatif pazar günü beni yine iyi oyaladi.. aklıma değişik fikirlerin gelmesine ve en azından pazar günümün sıkıcı geçmemesine sebep oldu. Bu soğuk pazar gününde insanların senede 2 defa bile olsa farklı kılıklara girip kendilerini yansıtmalarını görmek yine de eğlenceliydi. Seneye burada olur muyum.. olmazmıyım belli değil. Ama şu kesin ki bir daha da gelmem japon Impact'e :)

No comments: