3.05.2012

The Artist Movie & Talkies




En iyi film, en iyi yönetmen ve en iyi erkek oyuncu ödüllerini silip süpüren, 3 boyutlu, iddalı Hugo filmini bile sollayan "The Artist" filmine hayran oldum... Oyuncuları, hikayesi, seneryosu,kıyafetleri, müzikleri herşeyi dört dörtlük olan bir film. Özelllikle baş rol oyuncu JEAN DUJARDIN' nin -  ki kendisini Fransa'daki "un gars une fille" ( bir kadın bir erkek'in fransız orjinal versiyonu) dizisinden takip ediyordum - oyunculuğuna bayıldım. Jean, oynadığı karakterin gerçekten de hakkını iyi vermiş, izleyenleri büyülüyor. en azından ben çok büyülendim :) şuan kendisinin gelmiş geçmiş bütün filmlerini arşivlemek istiyorum! 


Bu arada, The Artist filmini izlerken bir yandan da ilk sesli film neydi acaba diye merak ettim ve bakın ne buldum..


Sinema tarihindeki ilk "Talkies" yani ilk sesli film 1927 yılında Warner Bros tarafından yapılan ve Al Jolson'un başrolde olduğu "The Jazz Singer" filmi. Bu film sayesinde, Sinema tarihinde ilk defa eşzamanlı diyaloglar görüntüyle birleşti ve sinema severler sonunda hayran oldukları sanatçıların filmlerini sesli olarak dinleme şansı elde etti. Burada filmi uzun uzun anlatmaya gerek yok :) ama merak edenler için buyrun, sinema tarihin ilk sesli filminden hoş bi bölüm..



No comments: