7.20.2010

Montreux Jazz Festivali





Sonunda Montreux’de her sene yapılan dünyaca ünlü jazz festivaline gitme şansına eriştim ☺ Yazın lozan’da kalıp kalamayacağım belli olmadığı için önceden bilet alamadım ve bende arkadaşlarımla Festival Off yani ücretsiz konserlere katıldım.
Gerçekten de Isviçre’de Lozan çevresinde gördüğüm en büyük ve bol bol zaman geçirilecek bir festival bu jazz festivali. Yazın Isviçre’de zaman geçmez diye düşünüyordum ama yanılmışım. Montreux jazz festivaliyle başlayan ve Cenevre, Lozan, Nyon’da süren bir çok festival yaz boyunca müzik severlerle buluşuyor. Özellikle de Lozan’da düzenlenen Fete de la Cité cok ama cok guzel bir organizasyon. Yolu yazın buralara düşenlere gerçekten de tavsiye ederim.

Gelelim Montreux jazz festivaline… Bizim Istanbul’daki organize edilen festivallerin aksine genelde Isvicre’de duzenlenen her festivalde herkesin uygun fiyatlarda hatta bedavaya izleyebilecegi bir çok aktivite oluyor. Hal bu olunca ben ve arkadaşlarım Montreux Jazz festivalinde ücretsiz olan bazı konserlere katıldık. Ilk izlediğimiz konser Isviçreli olan « The Raveners » adlı rock grubu. Super eğlenceli olan bu konserde deli gibi dans ettik ☺ Bu konser sonrasında ise sahneye Kolombiyalı “Herencia de Timbiquí” grubu çıktı ve bizi latin müziğiyle büyüledi. Gerçektende performansları çok güzel bir gruptu. Gecenin ilerleyen saatlerine kadar durmadan deli gibi dans ettik.

Havadan yana da şansımız çok ama çok iyiydi. Bu yaz Lozan ve çevresinde yazı tam anlamıyla yaşadık. Hele yaz akşamlarını bu tip festivallerle zaman geçirmek gerçektende çok hoş oldu.
Festivallere akşam gittiğimiz için çok fazla foto çekemedim ama Montreux hakkında elimde bazı fotograflar var sizinle buradanda paylaşmak isterim…



No comments: