12.04.2015

Singapur Gezi Notlarim - 2. Gün

Detayli Singapur notlarina son sürat devam ediyorum.. ilk günkü yorgunluktan sonra ikinci güne bomba gibi basliyoruz!

Otel’de kahvalti almayip disarda yerel lezzetleri tadalim dedik ama bu cok süper bir fikir degildi.. Adamlarda pastane, ekmek ya da bu tarz seylerin kültürü ne yazik ki hic yok..

Sabahlari genelde noodle yiyorlar ya da Kaya toast dedikleri bizim bildigimiz tost ama yaninda 2 büyük rafadan yumurta ile yiyiorlar. Acikcasi benim midem sabahin o sicaginda yumurtali seyleri kaldirmadigi icin cözümü kahve ve bisküvide buldum..Singapurdaki 3. günümüze Swiss Bakery adinda pastaneyi kesfedince kendimi evde hissettim :) Kruvasanlara daldim daldim ciktim :) Eger sizde benim gibi sabalari kruvasan tarzi birsey bana uygun diyorsaniz bu söyledigim pastaneyi bir kenara yazin zira en güzel kruvasanlar burada..

Neyse, Singapur’daki ikinci günümüzü tamamen turistik aktivitelere ayirdik ve hizlica Chinatown ( Cin Mahallesine) gittik. Bir sürü ivir zivirin satildigi, degisik ( benim midemi bulandirdi) lezettlerin sunuldugu bir mahalle burasi. Chopstick alabileceginiz, hediyelik esyalari bulabileceginiz bir cok yer var.  Sokaklardaki koku benim icimi mahfetsede yine de ilginc seyleri görebileceginiz bir yer öyle ki ben cinlilerin kurumus yarasa!! ve bir nevi kurumus deniz canlisi yedigini bilmiyordum. Bunu da burada ögrenmis oldum ( bakiniz fotolar).

Cin Mahellesindeyken mutlaka ünlü hint tapinagini gezmeyi unutmayin, toplam 10dk da gezilen ve dekorasyonun güzel oldugu bir tapinak. Adi: Sri Mariamman.

Cin mahallesindeki mini turumuzdan sonra kosa kosa Indian Street ( Hint mahallesi) gittik. Bence burada görülecek cok birsey yok. Her yer cok kalabalik ve bit pazarimsi magazalarin oldugu caddelerden olusuyor. Ha, gidin bakin gezinin ama gercektende cok zaman harcanak bir durum yok. Sadece alisveris yapicam derseniz Mustafa Center denilen bir han var ve burada akliniza gelecek hersey var: elektronik - esya- giyim vs. fiyatlar da Ok ama kalite konusunda bir sey söyleyemeyecegim.

Hint mahallesini de söyle bi gezdikten sonra kendimizi sokaklara atip Arap Street ( Arap sokagi) gittik. Hint mahallesi arasinda biraz yürüyüs mesafesi var.. Biz esimle biraz yürümeyi sevdigimiz icin yürüdük ama taksi ile de hemen gidebilirsiniz! Arap sokagi icinde cami olan (uzun zamandir ezan sesi duymamistim ve bana cok iyi geldi) ve tertemiz olan bir sokak.. Gercekten de en huzurla gezdigimiz ve Singapur’da Türk restoranlari buldugumuz güzel sokak :) kac ögündür noodle ve pilav yedigim icin köfte, humus falan süper geldi bana. Bu sokakta da cok gezilecek birsey yok ama bizim gibi sabah ayni plani izlerseniz öglen yemegi icin en ideal yer!

Arap Sokagindaki süper yemekten sonra taxi ile alisveris merkezleriyle ünlü Orchard Road’a gittik. Singapur tam anlamiyla yemek ve alisveris cilginligiyla ünlü bir yer. Yemin ederim alisveris yapmaktan insani soguttular. Bir sehir düsünün ve her yeri ama her yeri alisveris merkezi ve deli gibi insan dolu!!! Orchard Road’ da yapilacak en güzel sey, sehri tepeden göreceginiz  Ion Sky. Buraya cikip ( ücretsiz) sehri görebilirsiniz.

Tüm gun deliler gibi gezdikten sonra otele gidip dinlendik, havuz da yüzdük. Otelinizde mutlaka havuz olsun. Gercekten de bazen sehirden insan bikiyor ve dinlenmek istiyor.

Assam icin yine yerel lezzetleri kesfedecegimiz bir food court ( yemek alanina) gidiyoruz. öglenleri deli gibi dolu olan ama aksamlari daha tenha olan Maxwell food court’ta Singapur’lu arkadasimizla bulusuyoruz. Cocuga bizim yiyebilecegimizi birseyler al bize diyoruz ve kendimiz yemek cennetinde buluyoruz (Foto daki yemekler sadece 3 kisi icin). Bu gece yerel lezzet olan black carrot cake’i tattik ve bence herkesin sevebilecegi bir tat. Mutlaka tadin derim.

Gece yemekten sonra Singapur’lu arkadasimiz bizi sehrin en yüksek acik hava bari olan Altitude Bar’a götürdü ve buradan manzara muhtesem görünüyordu. Eger Singapur’a giderseniz mutlaka buraya cikin. Ortam biraz sik ama herkesi iceriye aliyorlar.

Ozet olarak 2. günde yapabilecekleriniz:

2. Gün Plani:

• Cin Mahallesi
  • Hint Mahallesi
  • Arap Mahallesi ve öglen Yemegi
  • Orchard Road ve Alisveris Merkezi Cilginligi
  • Maxwell Food Centre
  • Altitude Bar ve Eglence!