11.19.2015

Singapur’da Neler Yapilir? - Detayli Singapur Gezi Notlarim




Tam 16 yil aradan sonra yine uzun bir ucak yolculugu beni bekliyor. Son 2 haftadir kendimi bu yolculuga hazirlamaya calisiyorum.. bazen kendime: “ ya 12 saat ne olacak ki.. hemen gecer. Ucak da büyükmüs hem.. uyursun.. 2-3 film izerlersin ve olur biter canim!” diyorum ama gercekte nasil tirsiyorum anlatamam.. 

O büyük gün geldiginde, havalimanina gidiyoruz, süper bir kahvalti yapiyoruz, ucaga adimimi atiyorum veee iste o an sanki bogazimi sikiyorlar ve nefes alamiyorum.. Icimde ki ses: “ Yemisim Singapurunu, kal burda gitme, napcan??, bak ucak 12 saat sürecek falan..” diyor ama o saniyelik süreclerde kendimi koltukta oturuyor buluyorum.. Esim yanimda sakinlestirmeye calisiyor, hostes falan biz buradayiz merak etme diyor ve ben kendimi ucakta meditasyon yaparken buluyorum ve hoooooop havalaniyoruz.

Tam 12 saat kapali bir kutu da insan ne yapar?


Valla cok sey yapiliyormus :) Biz Singapur havayollarini tercih ettik ve gercekten adamlar bu kara 12 saatin güzel gecmesi için herseyi düsünmüsler. Bir cok müzik, oyun ve tv kanali var mesela.. gerçekten de bir kere içine daldin mi çikamiyorsun.. Ben bol bol meditasyon müzikleri dinleyerek kendimi ve kalp ritmimi yatistirdim. Ucak desen zaten devasa.. 2 katli… bol bol uçak içinde yürüyorsun.. uçagin ortasinda içeceklerini alabilecegin bölümler var, ve insanlarin kaynasma noktasi adeta.. git oraya biraz birseyler iç ve konus.. ohh 2 saati kafadan boyle atarsin ki aynisini ben de yaptim.. uzun ama rahat bir uçustan sonra nihayet güzelim Singapur’a vardik ve muhtesem dolu dolu 5 gün gecirdik!

Gel bak Singapur’da neler yapabilirsin sana tek tek anlatayim. 


Singapur’da 5 gün: 


1.Gün:

Singapur TC vatandaslarindan vize istemeyen, nem seviyesi yüksek, yemekleri süper, gece hayati muazzam olan minicik bir ülke.

Eger sizde sabahin erken bir saatinda ülkeye giris yapiyorsaniz en büyük tavsiyem hemen gidip otelde uyumayin.. Insan daha kötü afalliyor… tamam yorgunsun falan ama bence biraz dayanin ve bizim yaptigimiz gibi güne baslayin.

Erkenden ucaktan inince otele varip esyalarimizi biraktik ve hoooop Botanik bahcesine gittik. Bursa sehrin en güzel parklarindan biri. sabah 5 ten itibaren gidebiliyorsun ve ücretsiz. Elimize su siseleri, gözümüzde uyku bu parki bayag bir gezdik.. Cimenlerde oturmak, temiz hava almak ve o kus sesleri içinde kaybolmak bize çok güzel geldi. Bu parkta, 10 dolar karsiliginda girebileceginiz Nadir Orkide bahçeleri var. O kadar güzel ki.. Bu fotograflari oradan cektik:







Botanik bahcelerini gezdikten sonra, ki burasi çok merkezi bir yer degil o yüzden bir kere gelmek ve onu erken erken halletmek güzel fikirdi.. Sonrasinda otelimizin etrafindaki yerleri gezdik ve öglen yemeginde buranin mehsur tavuklu pilavi olan - eger ilk ögünde midenizi hafif tutmak isterseniz bence bu güzel bir fikir - Chicken Rice yedik.  Tadi güzel, hem haslama hem de kizartma secenekleri var. Ben kizartmasini yedim güzeldi. 



Yemek sonrasi artan kan sekeri ve bir de 12 saat yolculugun yorgunlugu ile otele gidip uyuduk, uyuduk,uyuduk :) aksam 7 de kalkip yine hazirlanip yollara düstük ve muhtesem bir gece plani yaptik.


Bu tatilimiz boyunca o kadar cok yeni ve farkli tat tattik ki anlatamam.. Eger hic yeni sey denemem, ben avrupa usulü kafe yemegi yerim diyorsaniz cok ama cok fazla alternatif var. Ama asya mutfagini denerim diyenlerdensen bak iste sana süper bir burada neler yenir listesi sunacagim. 

Gece turumuza ilk olarak nehir gezisi ile basladik. Bizim otelimiz Clarke Quay’ in dibinde bulunuyordu ve hemen önümüze cikan ilk nehir gezisi turuna atladik. Bu tur size sehrin en güzel yerlerini gösteren 40dklik bir tur, hele geceleri sehrin muazzam isiklariyla birlikte muhtesem bir manzara görüyorsunuz ve adete bu size hosgeldin hediyesi oluyor.  Gidis - dönüs tek kisi biletler 25 Dolar ama biz söyle bir güzellik yaptik ki bence en süpersi bu. Tek gidis alin ve Merlion duraginda inip aksam yemegi icin size önerecegimiz yere yürüyün. Singapur çok kücük bir yer… her yere kolayca yürüyebilirsiniz!

Nehir turundan bazi fotolar burada:







Nehir turundan sonra mutlaka  LAU PA SAT’ a gitmelisin. Burasi Food Court adi altinda, bàr cok farkli ülke yemeginin satildigi, temiz bir yer. En ünlü sey ise gece kurulan Satay ( bizim çöp sis) standlari. Bu mekana yaklastiginda zaten yaklasan duman kokusu seni tam olarak mangallarin basina kadar getiriyor ve kendine bir masa bulup muazzam sislere kendini birakiyorsun. Satay sosu ile servis edilen bu sisler ( satay sosu aci ve yerfistikli bir sos. Alerjisi olan dikkat!)  masaniza geliyor ve yanina ne almak istersen gidip etraftaki tezgahlardan alip geliyorsun. Genelde pilavla, dumplings güzel gidiyor ama tercih meselesi. 







LAU PA SAT’a gittiginizde kendinizi kaybetmeniz cok dogal.. o kadar yenilecek ve tadilacak sey var ki.. Bizim tercihimiz hep Noodle, Hint ve Japon mutfagindan oldu.. Bir de her kenarda bulunan o lezzetli meyva sularindan icmeyi unutmayin. 


Yemek sonrasi deniz kenarina inip biraz gezinin ve hala birseyler yapmak isterseniz o zaman mutlaka ama mutlaka bu bara gidin bana cok tesekkur edeceksiniz :) Muazzam bir manzara, süper ambiyans ve lezzetli kokteyller icin: The Lantern Bar! 


The Lantern Bar'dan manzara! 


1- Gün için Yapilacaklar:

  • Botanik bahceleri ziyaret 
  • Uyku :)
  • Aksam nehir turu 
  • Lau Pa SAT’ ta yemek
  • The Lantern Bar’ dan sehri izlemek ve Kokteylleri denemek!
2.Gün Notlari icin buraya tiklayin. 

No comments: