5.08.2015

Zürih'te yaşam - iletişim çabaları

Zürih'e geldiğimden beri etrafımda olan biteni anlamaya çalışıyorum. Almanca bilmediğim için sokaktaki panoları, ilanları, insanların kendi aralarında konuştuklarını anlayamıyorum ve bu beni biraz geriyor. Aklıma hiç lisan bilmeden Türkiye'yi terk edip Avrupa'ya gelen işçiler geliyor. Ya düşünsene.. Hiç lisan,insan bilmiyorsun ve bu ülkede, kültürde ayakta kalmaya çalışıyorsun.. Ben  İngilizce -Fransızca bildiğim için yine sokakta insanlarla iletişime geçebiliyorum ama yinede etrafımda olan biteni anlayamamaktan diyalogları takip edememekten rahatsız oluyorum.. Bu nedenle  Zürih'te Almanca derslerine başlamaya karar verdim. 

Almanca dersleri için Şehirde bir çok okul var ama şunu söyliyim ki fiyatlar tabi ki de çook yüksek. Ben normal bir okula gidip ana grameri öğrenme yolunu Seçtim ve şu ana kadar çok iyi gidiyor herşey. Ayrıca Buradaki derslerde şöyle bir güzellik var. Parayı yatırmadan  önce  deneme dersine girebiliyorsunuz ve beğenirseniz devam ediyorsunuz. Bu çok önemli birşey Gelin anlatayım... 

Zürih'te çok fazla Göçmen var ve bu Kişilerin yerel lisanı öğrenip işe gidip ve topluma entegre olması çok ama çok kritik. Bu nedenle sosyal yardımla bireyler Almanca kurslarına gidebiliyor ve lisanı öğrenebiliyorlar. Bu Kişilerin Arasında binbir insan olduğu için sınıflarda zor anlar yaşanabiliyor. Zor an derken, kişi ilgisiz ve dersi bozmak için gelmiş olabiliyor, eğitim seviyesi çok düşük olduğu için derste hiç bişi anlamıyor ve Sınıfı yavaşlatıyor olabiliyor. Böyle bir Sınıfta ilerlemektense başka bir Sınıfa Geçmek ta da kurs seçmek iyi bir Yöntem. 


Almancanın yanı sıra ikinci belki en en önemli şey burada bir telefona sahip olmaktı. Sosyal medyasız hatta whatsapp sız bir hayat artık imkansız gibi birşey. Buradaki telefon Şirketleri sizin ihtiyacınıza göre bir çok opsiyon sunuyor. Yaşınız 25 altı ise daha uygun paketlere sahip olabiliyorsunuz. Telekomünikasyon pazarı da bu aralar isviçre de bayağ dinamik. Pazara Salt ve Wingo adında iki yeni marka girdi ve swisscom un pahalılığından bıkanlar içinde yeni alternatifler doğmuş oldu. SALT, Orange şirketini aldı ve son 2 haftadır da pazarda yerini Aldı. Ben de tercihimi onlardan kullanıp telefonuma ve internetime kavuştum :) 

No comments: