9.01.2013

Sonunda Luwak Kahvesinden İçtim

Bir arkadaşımın annesinden hiç beklemedik bir hediye aldım: Luwak Kahvesi.

Daha önceleri bu kahvenin adını ve özelliğini duymuştum ve seneler sonra bire gün evde bu kahveyi yapacağım aklımın ucundan geçmezdi.


Bilmeyenler ve yeni duyanlar için söyliyeyim Luwak kahvesi aslında çok enteresan bir kahve.

Endonezya'da yaşayan Misk kedileri ormandaki kahve bitkilerini yiyorlar ve bu meyveler midelerinde sindirilemiyor. :) Bunu sindiremeyen misk kedileri dışkı yoluyla midelerindeki kahveyi doğaya bırakıyorlar. Kedilerin midelerindeki asit ile kahvenin içindeki o acımsı tat gidiyor ve geriye dünya'nın en nadir bulunan ve en pahalı kahvesi oluyor.

Seneler önce bu kahve türünü ilk duyduğumda "aman allahım, böğğğ" demiştim ve " bunu kim içer ki "diye içimden geçirmiştim.. ama şimdi  seneler sonra bunu hediye olarak aldığımda bir an önce denemek istedim.
güzel bir pazar kahvaltısından sonra annemlere bu kahveyi denettireyim dedim ama aralarında sadece Funda cesaretli çıktı ve benimle bu kahveyi içti..

Kahvenin Yapılışı:

Annemin kahve makinasında normal türk kahvesi yaparmış gibi Luwak kahvesini pişirdim..
Sonuç.. acı kahve tadı olmayan ve türk kahvesinden daha hafif bir kahve aroması. açıkcası ben çook daha enteresan bir tat bekliyordum ama bu bile iyi geldi.

:)




No comments: