8.26.2013

Benim Arzum, Güzel Bir Yemek Yapmak!


Uzun zamandır arkadaşlarımı çağırıp onlar için güzel bir akşam yemeği hazırlama planları yapıyordum… Beni tanıyanlar bilir, evde arkadaşlarımı ağırlamak, farklı lezzet ve tatları onlarla paylaşmak en çok sevdiğim şeydir! Durum böyle olunca, bende yaz tatilinden hemen sonra yakın arkadaşlarımı yemeğe davet etmeye ve birlikte güzel bir akşam geçirmeye karar verdim.
   
Düzenleyeceğim bu akşam yemeği için farklı ve hafif lezzetlerden oluşan bir menü hazırlamak istiyordum. Bunun için de yemek kitaplarımı, dergilerimi karıştırmaya ve farklı lezzetleri aramaya başladım..

Menüye karar verdikten ve gerekli malzemeleri de aldıktan sonra mutfağımda yemek yapmaya koyuldum. İşten döndükten sonra böyle bir akşam yemeği hazırlama telaşına girdiğim için,  son zamanlarda beni hem lezzet hem de pişirme süresi konusunda şaşırtmayan Arzum Aşçıbaşı ile 2 farklı yemeği yapmak için kolları sıvadım. Yeni keşfettiğim Arzum Aşçıbaşı gerçekten de her evde bulunması gereken, müthiş pratik bir alet. Kısa zamanda birçok yemeği hızlıca yapabiliyorsunuz. Özellikle işten sonra eve yorgun gelip, kısa sürede yemek yapmak isteyenlere tavsiye edebilirim.




Arzum Aşçıbaşı ile pişirdiğim ve arkadaşlarımın bayıldığı 2 lezzetin tarifini buradan paylaşmak istiyorum:


 İsviçre’li Rösti:

İsviçre mutfağının gözde yemeği olan Rösti’yi ilk defa yapmayı denedim. Rösti, patatesten yapılan ve genellikle de etin yanında garnitür olarak yenilen bir kolay bir yemek. Hem hafif hem de çok lezzetli olan bu yemeği yapmak için gerekli malzemeler:

·         4 orta büyüklükte patates ( kişi sayısı kadar patates kullanın)
·         1 çay kaşığı tuz & Karabiber
·         2 yemek kaşığı Zeytinyağı
·         1 çay kaşığı Kırmızı toz biber

Yapılışı:

Patatesleri yaklaşık olarak 10-15dk kaynatın. Burada önemli olan patateslerin çok sert ve çok yumuşak olmaması. Patatesleri soğuttuktan sonra, kalın bir rende alın ve patatesleri rendeleyin, içine tuz ve biberi ekleyin.

Arzum Aşçıbaşınıza 2 yemek kaşığı zeytinyağını ve 1 çay kaşığı kırmızı biberinizi koyun ve hafif ısıtın. Isınan makinaya, rendelemiş olduğunuz patatesleri orta büyüklükte bir daire olacak şekilde koyun. Bu yemeği Arzum Aşçıbaşında yaparken, Izgara modunu kullandım ve makinanın kapağını hep kapalı tuttum. Patateslerin 1 tarafı kızarmaya başlayınca, diğer tarafını da aynı şekilde pişirdim. Servis etmeden önce de makinanın sıcak tut modunda Rösti’leri ısıttım.














 Susamlı Tavuk:

Uzakdoğu restoranlarında susamlı tavuk yemeyi çok seviyorum ve bu lezzeti ilk defa evimde arkadaşlarım için yapmak istedim.

Kolay ve hızlı bir şekilde yapılan Susamlı Tavuk için malzemeler:

·         3 tavukgöğsü // minik kuşbaşı parçalar halinde doğranmalı
·         ½ bardağı soya sosu
·         5 kaşık susam
·         1 çay kaşığı tuz
·         2 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:

Arzum Aşçıbaşınızı Izgara konumuna getirin ve Kuşbaşı doğranan tavukları ve zeytinyağını makinanın içine koyun. Tavukları 5dk boyunca makinada soteledikten sonra, üzerine soya sosunu ekleyin ve yine 5dk  suyunu hafif çekene kadar pişirin. Soya sosu tavuğa işledikten sonra üzerine tuz ve susamı koyup sıcak servis yapın.






Özellikle bu yemeğin yanında yapabileceğiniz güzel bir öneride bulunmak istiyorum.
Yemeği servis yaparken yanında kızarmış lavaş ekmeklerini ekleyin. Nasıl mı? Gelin daha detaylı anlatayım..

Marketlerde satılan Lavaşlardan alın ve bunları minik üçgenler şeklinde kesin ( yukarıdaki fotoğraftaki gibi). Fırınınızı önceden ısıtın ve bu lavaşları tepsiye dizin. Lavaşların üzerine toz kırmızıbiberi ve zeytinyağını gezdirin. Yaklaşık 10dk, lavaşlar çıtır çıtır oluncaya kadar pişirin. Göreceksiniz, muhteşem bir lezzet olacak. Bu lavaşları hazırladığınız susamlı tavukla servis edin.


Önümüzdeki günlerde, Arzum’un farklı ürünleriyle deneyeceğim lezzetleri yine bloğumda paylaşıyor olacağım. Özellikle Fransız mutfağından birkaç farklı lezzeti denemek istiyorum J

Şimdiden bu tarifleri deneyenlere afiyet olsun J

                                

No comments: