7.10.2013

Zentangle ve Doodle mı? O da Ne?

Küçüklüğümden beri elime kağıt kalem alıp garip garip şekiller çizer ve bu şekilleri boyardım.
Seneler sonra bir cumartesi evde dolapları karıştırırken gazlı boylarımla, boş resim defterlerimle karşılaşınca resim çizmeyi ne kadar çok özlediğimi anladım...

Küçüklüğümde beri üretmeyi, yeni şeyleri denemeyi, farklı şeyler yaratıp, bunları çevremdekilerle paylaşmayı çok seviyorum. 
Her zaman aynı şeyleri yapmaktansa bana yeni ufuklar açacak, beni buradan uzaklaştırıp soyut dünyaya taşıyacak olan tüm yaratıcı fikirlere hep evet dedim.. İşte, eski boya kalemleri bulduğumda kendi kendime: "artık yeni bir şeyler denemenin tam zamanı" dedim ve hemen bilgisayarı başına oturup araştırmaya başladım.

Pinterest'te soyut çizimler ararken doodle ve zentangle terimleriyle tanıştım ve şuan kopamıyorum!
Doodle aslında karalamak, rastgele birşeyler çizmek demek.. Özellikle Amerika'da çok tututlan, kitapları olan bir akım diyebilirim.
Google'de doodle diye arattığınızda google'ın yapmış olduğu o meşhur anasayfa tasarımları çıkıyor. Hani önemli günlerde google o kişi veya olayı anlatan çizim yapıyor ya.. işte onlara da doodle deniyor.

doodle, içinizden geldiği gibi figürler çizmek ve bunları renklendirmekle oluşuyor. Zentangle ise yine doodle ile aynı anlamda. Ama onda kendini tekrarlayan motifleri kullanarak yapmak istediğiniz şekli oluşturuyorsunuz. Aynı aşağıdaki gibi :


Çok yeni başadığım bu hobby bana kısa zamanda çok şey kattı: stresimi azaltmayı, kafayı dağıtmamı sağlıyor, yaratıcılığımı geliştiriyor ve bana çook ama çook zevk veriyor.

Blogumda artık bu sanattan çok ama çok örnek vereceğim ve ilk kalemi elime aldığımdaki doodle'ımı paylaşmakla başlıyorum:



ikinci çalışmam ise çok daha enteresan.. yine evdeki dolapları karıştırırken seneler önce denizden topladığım çakıl taşlarını buldum =) bakın ortaya neler çıkardım:






Ve... en son yaptığım çalışma ise:


:) yeni çalışmalarımı buraya ekliyor olacağım. Bu çalışmalar hakkında daha fazla bilgi isterseniz yorum yazmaktan çekinmeyin!!

2 comments:

Anonymous said...

Merhaba, ne tür kalem kullanıyorsunuz? Filiz.

Pinpine said...

Selam Filiz :)
genelde gazlı kalem renklendirmeler için kullanıyorum. ama asıl çizim için artline kalemler en iyisi!