6.06.2012

Anne ben at eti yedim!



P:Annee! Biliyomusun ben geçen hafta at eti yedim =)
A: Neeeeeeee! Kızım sen deli misin? Pınar, ay inanmıyorum sana! Kızım yenir mi o?
P: Ama arkadaşlarım çok bahsetti, çok faydalı bir etmiş!
A: Pinar sendeki mideye inanamıyorum! Dünyada en son bi at eti yemişti kalmadığın, heh o da tam oldu! İnanmıyorum sana ya!

Türkiye bir kaç gündür yediği etlerin içine karıştırılan maddeleri konuşuyor ve tartışıyor. Kimine göre ünlü markaların sosisleri 100% doğal et, kimine göre içinde tavuk kemikleri var. Bütün bu tartışmalar bir yana, yediğimiz, aldığımız salam, sosis, ve sucuklarda at eti olduğunu duyunca, doğal olarak annemin yukarıdaki tepkisi geldi aklıma!  
Türkiye’de at eti yemek anormal birşey gibi dururken, Aslında, Fransa, Almanya, İsviçre ve Japonya’da tüketilen ve diğer etlere nazaran daha pahalı olan bir et =) Bakınız wiki!

İçindeki demir ve protein bakımından zengin olan at etiyle tanışmam 2 sene önce İsviçre’de oldu. Toplam 3 defa yedim at etinden. İlk başta, yemeden önce kötü oldum. Gözümün önünden o güzelim atlar geçti J ama açlık daha ağır basınca yemeye karar verdim.
Tadı.. humm aynı bifteğe benziyordu ve biftekten de çok yumuşaktı. Genelde, herkes çok sert bir et olduğunu düşünebilir ama tam tersi çok yumuşaktı.  Bir daha sorsan yermisin diye.. humm çok sanmıyorum, arayacağım bir lezzet değil ama  zorda kalırsam yine yerim. 

No comments: