4.12.2010

Italyan Ailem ve Paskalya Maceram





Bu paskalya tatilinde önemli bir karar alıp Istanbul'a dönmemeye karar verdim ve paskalyayı 2.ailem olan Italyanlarla geçirdim.



Tam 5 gün boyunca bir italyan ailesinin evinde kalıp onların paskalya bayramlarını nasıl geçirdiklerine şahit oldum :) Gerçektende eğlendiğim, değişik tatlar tattığım güzel sakin bir tatil oldu benim için.

Ne yediklerime geçmeden önce, size paskalya bayramı boyunca neler yaptığımı anlatayım.
Kutsal Cuma günü, yani ögrendiğime göre, bu gun Hz.Isa'nın çarmıha gerildiği an ve bugun dini açıdan hiçbir şekilde et yenmiyor ve bugune kadar bazı yerlerde ( Italya'da) Hz. Isa figurleri mor örtülerle kapanıyormuş. Italyan kültüründe Mor renginin önemli bir anlamı var. Bu renk ölümü simgeleyen bir renk olarak toplumda yer edinmiş ve düğünlerde mor giyen kişileri uğursuzluk getirir diye içeriye almıyorlarmış (abarttım biraz). Aman aklınızda bulunsun :)

Neyse cuma günü bizde dine saygı duyup et vs. yemeyip italyan ailemle vejeteryan takıldık :)
Bütün gün boyunca eve birçok italyan ziyarette bulundu. Aynı bizim bayramlarımızdaki seremoniler yani, kahve & çikolata & pasta ikramı.. havadan sudan sohbetler yapıldı.
Bu ziyaretler sırasında hayatımda daha önce hiç içmediğim bir içecekle tanıştım. Italya'nın sadece güneyinde içilen kahveli soda :) Gerçektende çok güzel ve bence Türkiye'de tutulma ihtimali yüksek olan bir içecek.




Neyse ben devam edeyim. Cumartesi ve sonrasında ki günler genelde evde kalıp Italyan kanallarındaki Tv showları izledik, gelen giden oldu, aile saadeti geçirdik.
bu tatil boyunca şunu gözlemledim ki Italyan ailelerinde televizyon ve özellikle de show, reality showlar çok ama çok moda! Genelde eve kim geldiyse ok bilmem ne şovdaki kızın sevgilisinden, yok bilmem ne adasına giden ünlünün hayatından bahsedildi. Kaldigim ailede Oglen, aksam her zaman Tv açıktı. Bunun genelde diger italyan ailelerinde de böylemi oldugunu sordugumda tek ortak bir yanıt vardı: Evet, biz Televizyon programlarına bayılıyoruz! Tamam anladım bayılıyorsunuz ama...içinde izlenecek bir tek bile adam gibi program yok ki.. Tv'lerin zaten %90'ı Berlusconi'nin, yanı tv showlarındaki sunucular, oyuncular vs herkes yarı çıplak kadın :) gerçekten de çok komik. Ortada hoplayan,zıplayan, konuşmadan tip tip bakan bir çok kızın olduğu gereksiz programlar.. neyse.. sözün kısası.. Italyan Tv programları ( yemek prog hariç) gerçektende durulup, analiz edilmesi gereken cinsten...Ilerleyen günlerde youtube'dan bu konu hakkında buldugumuz belgeselin linklerini vereceğim. Italya'daki haklın Tv- Berlusconi-halk arasindaki ilişkilerini çok güzel anlatıyor.

Bu gece burada bırakıp yarın size Paskalya için buğdayla yapılan super bir tatlıdan bahsedeceğim :)

No comments: