8.21.2012

Yaz Bitmeden Kitap Önerileri


Bu yaz ağustos başına kadar çok yoğun bir iş temposundaydım. Yaz için aldığım ve okumaya başladığım kitaplara anca ağustos başında başlayabildim. Hatta 2 kitabı aynı anda okumak için kendimi zorladım, biri bitti - Taş meclisi, diğeri ise, Kaplan annenin zafer marşı -  yolda :)

Elimden düşürmediğim ve gözüm kapalı tavsiye edeceğim tam 3 kitap önerisiyle karşınızdayım, bakalım benim gibi bu kitapları okuyanlar var mı?

1. Taş Meclisi / Jean-Christophe Grangé

Grangé'nin ilk okuduğum kitabı. Polisiye, gerilim tarzı olan bu kitap Paris'te başlayan ve Moğolistan'a kadar uzayan hikayesinde bizleri eşsiz bir maceraya sürüklüyor. Mutlaka okunmalı. Ben şimdiden yazarın hangi kitabını okusam diye düşünmeye başladım bile :)

ayrıca, Grangé bu sene MCT'nin düzenlemiş olduğu Pazarlama Zirvesine'de gelecekmiş :) İlgilenenlere duyurulur!

2- Gölge Hırsızı / Marc Levy



Gölgenizin hiç çalınabileceğini  yada çalabileceğinizi düşündünüz mü? Levy, bu romanda bizlere gölegeleri çalma kabiliyetine sahip olan ufak bir çocuğun hikayesini kendi ağzından anlatıyor. Levy çok ama çoook sevdiğim bir yazar. Elimden geldikçe fransızca kitaplarını okuyorum ve bayılıyorum. Marc Levy'i tanımayan varsa bence mutlaka tanışmalı ve yazarın bu kitabı dahil diğer kitaplarını da okumalı.  Levy tam yazın okunacak bir yazar :)


3- Kaplan Annenin Zafer Marşı / Amy Chua



Bu yaz hatta bahar okumaya başladığım en değişik kitaplardan bir tanesi. Çin asıllı ve amerikada yaşayan Amy Chua'nın çocuklarını doğu kültürüyle yetiştirdiğini ve bu yetiştirme tarzının batılılardan nasıl farklı ve daha yararlı olduğunu bize anlatıyor. bu kitabı okurken, yer yer: " Yok artık bu kadın DELİ!!"  ya da :" humm, bak bu iyi fikir, bir gün çocuğum olursa mutlaka böyle yapmalıyım dedim kendi kendime. Chua, bize kendi gerçekliğini anlatırken aynı zamanda da Çinlilerin nasıl böyle bir "disiplinle" işlerinde başarılı olduklarını anlatıyor.
Çevirmen Yeşim Dervişoğlu'nunda dediği gibi, bu kitabı okurken, Amy'nin kızlarının çaldığı parçaları açıp, dinleyerek kitabı okuyun. Ben bir elimde kitap, diğer elimde iphone bu kitabı okuyorum. Bu kitap, yaz için farklı bir kitap önerisi olabilir!

Sizlerinde önereceği kitaplar varsa her zaman yorumları beklerim  :) İyi Tatiller!!

No comments: